Home BEAUTIFUL YOU “Νιώθω συνέχεια κουρασμένη…” | Μήπως σου λείπει βιταμίνη Β12;

“Νιώθω συνέχεια κουρασμένη…” | Μήπως σου λείπει βιταμίνη Β12;

| Μάθε σε ποια τρόφιμα τη βρίσκουμε

Έχεις ακούσει ή διαβάσει στα πεταχτά για τη βιταμίνη Β12 αλλά ίσως δεν γνωρίζεις πόσο σημαντική είναι για τον οργανισμό σου. Η βιταμίνη Β12 (που ονομάζεται επίσης και κοβαλαμίνη) είναι μια από τις 12 υδατοδιαλυτές βιταμίνες, εμπλέκεται στον μεταβολισμό κάθε κυττάρου του ανθρώπινου σώματος, και είναι ιδιαίτερα σημαντική στη φυσιολογική λειτουργία του νευρικού συστήματος.

Καλό είναι να γνωρίζεις ότι:

✔️Η μειωμένη πρόσληψη της βιταμίνης Β12 μπορεί να προκαλέσει σοβαρή και μη αναστρέψιμη βλάβη, ειδικά στον εγκέφαλο και στο νευρικό σύστημα.

✔️Σε επίπεδα μόνο ελαφρώς χαμηλότερα από τα φυσιολογικά, μπορεί να παρατηρηθεί, μεταξύ άλλων, μια σειρά από συμπτώματα όπως κόπωση, λήθαργος, κατάθλιψη, κακή μνήμη, δύσπνοια, απώλεια όρασης, πονοκέφαλοι και χλωμό δέρμα. Η έλλειψη βιταμίνης Β12 μπορεί επίσης να προκαλέσει συμπτώματα μανίας και ψύχωσης.

✔️Η βιταμίνη Β12 είναι σπάνια στα προϊόντα φυτικής προέλευσης, έτσι οι χορτοφάγοι (vegan)είναι πιο πιθανό να υποφέρουν από ανεπάρκεια βιταμίνης Β12 καθώς δεν καταναλώνουν προϊόντα ζωικής προέλευσης.

✔️Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, η ανάγκη για πρόσληψη βιταμίνης Β12 είναι αυξημένη καθώς η έλλειψή της μπορεί να προκαλέσει ακόμη και πρόβλημα στην ανάπτυξη του εμβρύου.

✔️Οι ηλικιωμένοι επίσης παρουσιάζουν έλλειψη της βιταμίνης αυτής καθώς μειώνεται η απορρόφησή της λόγω του μειωμένου γαστρικού οξέος που παράγουν, για αυτό θα πρέπει να λαμβάνουν συμπλήρωμα.

Πλούσιες πηγές βιταμίνης Β12 είναι: το συκώτι, το μοσχάρι, το αρνί, τα ψάρια, τα πουλερικά, τα αυγά και τα γαλακτοκομικά προϊόντα.

close

Καλώς ήλθατε 👋

Εγγραφείτε για να λαμβάνετε εκπληκτικό περιεχόμενο στα εισερχόμενά σας, κάθε εβδομάδα.

We don’t spam! Read our privacy policy for more info.

Related Posts