fbpx
Home BEAUTY & FITNESS Πόνος στη μέση (οσφυαλγία): Αίτια, πρόληψη και διατάσεις για ανακούφιση από τον πόνο.

Πόνος στη μέση (οσφυαλγία): Αίτια, πρόληψη και διατάσεις για ανακούφιση από τον πόνο.

Ο πόνος στη μέση (οσφυαλγία) είναι ένα πολύ κοινό σύμπτωμα και έρευνες δείχνουν πως 4 στους 5 ανθρώπους θα εμφανίσουν πόνο στη μέση σε κάποια στιγμή της ζωής τους. Το πιο συχνό αίτιο είναι η μυική καταπόνηση σε συνδυασμό βέβαια με έλλειψη φυσικής κατάστασης. Η σπονδυλική στήλη στην οσφυϊκή μοίρα δηλαδή στην περιοχή της μέσης , αποτελείται από ΟΣΤΑ(σπονδύλους), ΜΕΣΟΣΠΟΝΔΥΛΙΟΥΣ ΔΙΣΚΟΥΣ, ΑΡΘΡΩΣΕΙΣ, ΜΥΕΣ, ΣΥΝΔΕΣΜΟΥΣ, ΤΕΝΟΝΤΕΣ και ΝΕΥΡΑ τα οποία όλα έχουν νευρικές αισθητικές απολήξεις συνεπώς η βλάβη σε κάποιο από αυτά μπορεί να προκαλέσει πόνο.

Το πιο συχνό αίτιο της οσφυαλγίας, σε ποσοστό >70% είναι η καταπόνηση των μαλακών μορίων δηλαδή των μυών, των συνδέσμων και των τενόντων και τότε μιλάμε για ένα πόνο «μυϊκό».
Είναι εμπειρικά γνωστό αλλά και επιστημονικά τεκμηριωμένο ο σημαντικός ρόλος του σωματικού βάρους στην οσφυαλγία. Αφενός γιατί ένας άνθρωπος με αυξημένο σωματικό βάρος συνήθως δε γυμνάζεται άρα έχει ένα αδύναμο μυϊκό σύστημα και αφετέρου γιατί το αυξημένο βάρος σίγουρα καταπονεί αρθρώσεις κ τένοντες όποτε είναι πιο επιρρεπής σε μικροτραυματισμούς.

Για οξεία φάση προτείνουμε:

  • Απόλυτη ξεκούραση για 2-3 ημέρες.
  • Αποφυγή εντελώς την άρση μεγάλων βαρών.
  • Ζεστό επίθεμα για μυοχαλάρωση.
  • Κρύο επίθεμα για διακοπή της αγωγής των ινών του πόνου.

Για πρόληψη προτείνουμε:

  • Τακτική άσκηση, περπάτημα, κολύμπι, Yoga, pilates.
  • Ενίσχυση κοιλιακών και ραχιαίων που υποστηρίζουν τη σπονδυλική στήλη.
  • Χαμηλό σωματικό βάρος.
  • Σωστή τεχνική στις καθημερινές λειτουργίες ,πώς να σηκώνουμε βάρη, πώς να στεκόμαστε, την ιδανική στάση στον ύπνο και στο γραφείο .

Παρακάτω προτείνουμε κάποιες διατάσεις που ανακουφίζουν από τον πόνο στην οσφυϊκή μοίρα.

Related Posts

Leave a Comment