Home BEAUTY & FITNESS 6 τρόφιμα που ενισχύουν την νοητική μας λειτουργία αλλά και των παιδιών μας!

6 τρόφιμα που ενισχύουν την νοητική μας λειτουργία αλλά και των παιδιών μας!

Αναμφισβήτητα η ποιότητα του ύπνου μας, η ενυδάτωση του οργανισμού μας, η ένταξη της σωματικής άσκησης στην καθημερινότητα μας και κυρίως η ποιότητα της διατροφή μας σχετίζονται άμεσα με τη σωματική μας κατάσταση και ταυτόχρονα με την πνευματική μας απόδοση. Ποια όμως είναι τα τρόφιμα εκείνα που βελτιώνουν τη λειτουργία του εγκεφάλου και ενισχύουν τη μάθηση, τη μνήμη και γενικότερα την πνευματική απόδοση;;

1. Μούρα-Μύρτιλα. Σύμφωνα με κλινικές έρευνες τα φλαβονοειδή, οι αντιοξειδωτικές δηλαδή ουσίες που περιέχουν, μπορούν να βοηθήσουν στη βελτίωση της μάθησης και της μνήμης. Μπορούμε να τα καταναλώσουμε σαν αυτούσιο γεύμα αλλά και να τα προσθέσουμε στις σαλάτες μας, στο πρωινό μας, στο γιαούρτι μας.

2. Ψάρια κυρίως σολομός. Εξαιρετική πηγή Ω3 ακόρεστων λιπαρών οξέων που έχουν συνδεθεί με χαμηλά επίπεδα β-αμυλοειδούς στο αίμα, δηλαδή κυτταροτοξικών πρωτεϊνών που καταστρέφουν την μνήμη και προκαλούν σύγχυση στον εγκέφαλο. Η κατανάλωση τους λοιπόν μπορεί να βελτιώσει την εγκεφαλική λειτουργία και να βοηθήσουν στην ενίσχυση της μνήμης και της συγκέντρωσης. Επίσης εξαιρετική πηγή Ω3 που βοηθούν στη νοητική λειτουργία είναι και το αβοκάντο (συστήνουμε καθημερινή αλλά περιορισμένη κατανάλωση λόγω της υψηλής θερμιδικής απόδοσης) και ο λιναρόσπορος.

3. Αυγά. Εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης υψηλής βιολογικής αξίας, Βιταμίνη Β2, Β12 και κυρίως της χολίνης η οποία ευθύνεται για τη σύνθεση της ακετυλοχολινης, σημαντικού νευροδιαβιβαστή του εγκεφάλου με αποτέλεσμα να τονώνει την εγκεφαλική λειτουργία. Τα αποτελέσματα μια πολυετούς φινλανδικής έρευνας έδειξαν ότι η κατανάλωση τους συσχετίστηκε με καλύτερη απόδοση σε νεύρο-ψυχολογικά τεστ.


4. Καφεΐνη και μαύρη σοκολάτα. Με την καφεΐνη, εκτός του ότι ενεργοποιείται το κεντρικό νευρικό σύστημα και ξυπνάει ο οργανισμός στα αποτελέσματα μια έρευνας που δημοσιεύτηκε το 2014(Journal of Nutrition) φάνηκε ότι οι συμμετέχοντες που κατανάλωσαν περισσότερο ποσοστό καφεΐνης απέδωσαν καλύτερα σε εξετάσεις πνευματικής απόδοσης. Η μαύρη σοκολάτα επίσης, λόγω των φλαβονοειδών που περιέχουν, αυξάνει την αιματική ροή στον εγκέφαλο και βελτιώνει σαν επακόλουθο τη διάθεση ,τη σκέψη και τη συγκέντρωση.

5. Καρύδια. Πηγή πρωτεϊνών και μονοακόρεστων λιπαρών οξέων (συγκεκριμένα Άλφα λινολενικού οξέος )και βιταμίνης Ε, ουσίες που έχουν συνδεθεί με την καλύτερη λειτουργία του εγκεφάλου και προστασία από εκφυλιστικές εγκεφαλικές ασθένειες, προστασία των αρτηριών και καλύτερη νοητική λειτουργία. Καταναλώστε το ως σνακ(7-8 καρύδια) και προσθέστε τα στα δημητριακά, στο γιαούρτι με μέλι και στις σαλάτες.

6.Ελιές-Ελαιόλαδο. Έρευνες δείχνουν, πως εξαιτίας των μονοακόρεστων λιπαρών οξέων που περιέχουν, μπορούν να αναστείλουν τη μείωση της μνήμης με την πάροδο των χρόνων και να περιορίσουν τις εκφυλιστικές ασθένειες του εγκεφάλου. Συνοδεύστε τις σαλάτες σας με 2 κ.σουπας ή το γεύμα σας με 6-7 ελιές που έχουν και αντιφλεγμονώδη δράση.

Προσπαθήστε εάν τα παιδιά δυσκολεύονται στην κατανάλωσή τους, να τα εντάξετε με έξυπνους, απλούς και δημιουργικούς τρόπους στη διατροφή τους. Οι ενεργειακές και νοητικές απαιτήσεις στην καθημερινή σχολική και όχι μόνο, ζωή είναι υψηλές όποτε τα τρόφιμα αυτά αποτελούν μια επιπλέον ώθηση ώστε να φτάσουν στα υψηλότερα επίπεδα νοητικής τους απόδοσης.

 

Related Posts

Leave a Comment