Home EDITORIALBACK TO SCHOOL Αθλητικές δραστηριότητες παιδιών | Με ποια κριτήρια τις επιλέγουμε;

Αθλητικές δραστηριότητες παιδιών | Με ποια κριτήρια τις επιλέγουμε;

Διανύουμε την αρχή της σχολικής χρονιάς και καλούμαστε -σε συνεργασία με τα παιδιά μας πάντα- να επιλέξουμε την κατάλληλη αθλητική δραστηριότητα για εκείνα.

Είναι κοινώς παραδεκτό πως σε μια κοινωνία που χαρακτηρίζεται από γρήγορους και απαιτητικούς ρυθμούς, η ανάγκη για εκτόνωση αποτελεί προτεραιότητα για όλους μας. Πόσω μάλλον για τους μικρούς καθημερινούς μας ήρωες που το σχολείο τούς απασχολεί πολλές ώρες ενώ παράλληλα, η ηλικιακή φάση που το καθένα διανύει απαιτεί περαιτέρω διοχέτευση ενέργειας και εκτόνωσης σε αθλητικές δραστηριότητες.

Τα οφέλη, τεράστια!
Αρκεί μόνο να πούμε πως η ενασχόληση ενός παιδιού με τον αθλητισμό εκτός από τη βελτίωση της φυσικής κατάστασης, της ενδυνάμωσης, της διαχείρισης ενός ιδανικού σωματικού βάρους, τη ψυχαγωγία, τη διασκέδαση και τη χαρά, μπορεί να συμβάλλει:

στην ενίσχυση της αυτοπεποίθησης και της αυτοεκτίμησης, της πειθαρχίας, στη βελτίωση των δεξιοτήτων, στη σωστή διαχείριση του χρόνου και στον προγραμματισμό, αλλά και στην ανάπτυξη της υπευθυνότητας και τους αισθήματος δικαίου.

Παράλληλα, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως η κοινωνικοποίηση, ο σεβασμός και η συνεργασία είναι χαρακτηριστικά όλων των ομαδικών αθλημάτων.

Ποια είναι τα κριτήρια όμως στα οποία θα βασιστούμε για να κάνουμε τη σωστή επιλογή αθλήματος για το παιδί μας;

Το δικαίωμα της επιλογής τους
Αυτό σημαίνει πως ιδανικά χρειάζεται να έρθουν σε επαφή με πολλαπλά ερεθίσματα προκειμένου να επιλέξουν εκείνο που τους αρέσει. Ο αθλητισμός είναι μια επένδυση χρόνου και ενέργειας, συνεπώς θα πρέπει να είναι ένα άθλημα που τα ευχαριστεί. Και αν κάποια δραστηριότητα ενώ την ξεκίνησαν δεν τους ικανοποιεί και την κάνουν με το ζόρι, θα πρέπει να τη διακόψουν. Αυτό δε σημαίνει ότι κάθε 3μηνο θα πρέπει να αλλάζουν δραστηριότητα. Εδώ έρχεται να συμπληρώσει το 2ο κριτήριο.

Το ακούω και το σέβομαι αλλά μέχρι ενός σημείου.
Υπάρχει λοιπόν μια λεπτή ισορροπία ανάμεσα στο ΑΠΟΔΕΧΟΜΑΙ (δε σημαίνει επιτρέπω τα πάντα) αλλά σέβομαι την επιθυμία του, ΟΧΙ όμως ΟΛΑ όσα θέλει. Αν, για παράδειγμα, δε θέλει καμία δραστηριότητα και προτιμά να περνάει τον χρόνο του σε μια οθόνη ή συνεχώς θέλει να αλλάζει δραστηριότητα, τότε εκεί χρειάζεται την παρέμβασή μας. Ακούω ειλικρινά, αναγνωρίζω τη θέση και τα συναισθήματα του παιδιού και ταυτόχρονα επικοινωνώ τα όριά μου.

Επιλέγω βάση του χαρακτήρα του.
Αν ένα παιδί, για παράδειγμα, είναι ντροπαλό, θα προσπαθήσουμε να επιλέξουμε κάποιο άθλημα που θα τονώσει την αυτοπεποίθησή του και θα το βοηθήσει να κοινωνικοποιηθεί (όπως τάε κβο ντο, καράτε, yoga ή κάποιο ομαδικό άθλημα).
Αν κάποιο παιδί έχει πολλή ενέργεια, επιλέγουμε κάποιο άθλημα για εκτόνωση όπως ο στίβος ή κάποιο ομαδικό.
Σε ένα «απείθαρχο» παιδί θα ταίριαζε ένα άθλημα με πιο έντονους κανόνες όπως καράτε ή και κάποιο ομαδικό στο οποίο θα πρέπει να συνεργαστεί.
Σε ένα παιδί πιο εκφραστικό θα του ταίριαζε ο χορός ή η capoeira.
Για ένα παιδί πιο ευλύγιστο, ο στίβος, η yoga και η ενόργανη.
Για ένα παιδί που έχει μυικό συντονισμό και του αρέσει η επαφή με μπάλα, θα προτείναμε π.χ. το τέννις ή κάποιο ομαδικό με μπάλα.
Για ένα παιδί που του αρέσει το υδάτινο περιβάλλον, επιλέγουμε κάποιο υδάτινο σπορ.
Για ένα παιδί με ΔΕΠΥ, έρευνες δείχνουν ότι θα μπορούσε να το βοηθήσει κάποιο σπορ στη φύση αλλά και η yoga που ενθαρρύνει τη συγκέντρωση στον στόχο.
Για ένα παιδί πιο τολμηρό, μπορούμε τέλος να επιλέξουμε και κάποιο άθλημα πιο extreme όπως αναρρίχηση, ποδηλασία, ski κ.λπ.

Σημείωση: Όταν ένα παιδί είναι παχύσαρκο ή παρουσιάζει κάποιο μεταβολικό σύνδρομο, καλό θα ήταν να επιλέξει μια δραστηριότητα με έντονη κίνηση έτσι ώστε να ενεργοποιήσει τον μεταβολισμό του γενικότερα και τον μεταβολισμό των λιπιδίων ειδικότερα, σε συνδυασμό πάντα με μια ισορροπημένη διατροφή.

Επομένως, επιλέγουμε κάποιο άθλημα που ταιριάζει στο παιδί σύμφωνα με τη μοναδικότητά του, ωστόσο μπορούμε να επιλέξουμε και αντίθετα, δηλαδή κάποιο άθλημα που θα βελτιώσει το χαρακτηριστικό στο οποίο υστερεί, και βέβαια πάντα σε συνεργασία με κάποιον προπονητή.

Είναι σημαντικός ο λόγος που επιλέγουμε κάποιο άθλημα. Είναι γιατί πηγαίνει και το φιλαράκι του και παρασύρεται; Είναι γιατί οι γονείς έχουν κάποιες ματαιώσεις ή ανεκπλήρωτες επιθυμίες τις οποίες βγάζουν στο παιδί τους; Είναι γιατί απλά βολεύει στην ώρα και τη μέρα ή τελικά γιατί του αρέσει πραγματικά του παιδιού και του ταιριάζει;

Προχωράμε στη σωστή επιλογή αθλήματος πάντα με γνώμονα το παιδί μας!

Καλώς ήλθατε 👋

Εγγραφείτε για να λαμβάνετε εκπληκτικό περιεχόμενο στα εισερχόμενά σας, κάθε εβδομάδα.

We don’t spam! Read our privacy policy for more info.

Related Posts