fbpx
Home BEAUTY & FITNESS Βιταμίνη C: Γιατί είναι τόσο ωφέλιμη για τον οργανισμό μας

Βιταμίνη C: Γιατί είναι τόσο ωφέλιμη για τον οργανισμό μας

by Business Mum

Η βιταμίνη C εξυπηρετεί πραγματικά ουσιώδεις ρόλους στο ανθρώπινο σώμα και είναι εξαιρετικά σημαντική για τον οργανισμό μας. Πόσο τυχαίο νομίζετε είναι ότι στα χρόνια γίνεται λόγος για αυτήν από ειδικούς και μη όλο και περισσότερο; 

Η βιταμίνη C αρχικά δρα ως αντιοξειδωτικό, εξουδετερώνοντας τις ελεύθερες ρίζες που παράγονται από τον μεταβολισμό του σώματος και από την έκθεση σε περιβαλλοντικούς παράγοντες που προκαλούν άγχος. Τι σημαίνει δηλαδή αυτό για εμάς; Οι ελεύθερες ρίζες φορτίζονται με σωματίδια που μπορούν να βλάψουν τα κύτταρα, τους ιστούς και το γενετικό υλικό αν παραμείνουν ανεξέλεγκτα και έτσι να προκαλέσουν επιβλαβή φλεγμονή.

Αν εξαιρέσουμε όμως τη δράση της στη διακοπή των ελεύθερων ριζών, η βιταμίνη C βοηθά στην ενεργοποίηση πολλών βασικών ενζύμων στο σώμα, τα οποία συνθέτουν ορμόνες και δημιουργούν κολλαγόνο. Αυτές οι ορμόνες υποστηρίζουν τον έλεγχο της ανταπόκρισης του καρδιαγγειακού συστήματος σε σοβαρές λοιμώξεις, ενώ αντίστοιχα το κολλαγόνο ενισχύει τη δυνατότητα επούλωσης του δέρματος.

Σε αντίθεση με τα περισσότερα θηλαστικά, ο άνθρωπος δεν έχει την ικανότητα να συνθέσει τη βιταμίνη C, εξού και είναι εξαιρετικά σημαντικό να την προσλάβει μέσα από διάφορες τροφές που θα μοιραστούμε παρακάτω μαζί σας. Πάμε όμως να δούμε και κάποιους ακόμα λόγους που η C είναι τόσο ωφέλιμη για τον οργανισμό μας και που συμβάλλει:

  • Στη φυσιολογική λειτουργία νευρικού συστήματος
  • Στη φυσιολογική λειτουργία των αιμοφόρων αγγείων, των οστών, των δοντιών
  • Στη φυσιολογική λειτουργία ολόκληρου του ανοσοποιητικού μας συστήματος
  • Στη μείωση της κόπωσης
  • Στην προστασία της καρδιάς και των αρτηριών
  • Στην πρόληψη του κοινού κρυολογήματος

Ποιες είναι όμως οι τροφές με υψηλότερη περιεκτικότητα σε βιταμίνη C;

Πέρα από το γνωστό σε όλους μας πορτοκάλι, το οποίο είναι πλούσιο σε C, κυριότερες πηγές της εν λόγω βιταμίνης είναι η ντομάτα, το μπρόκολο, το λεμόνι, οι πιπεριές, οι φράουλες, το σπανάκι, το ακτινίδιο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το ανώτατο όριο πρόσληψης βιταμίνης C είναι 2000mg/ημέρα ενώ η ημερήσια συνιστάμενη ποσότητα είναι 75 – 90mg.

Related Posts

Leave a Comment