Home DIGITAL WORLD Γονικός έλεγχος στο Snapchat | Τι πρέπει να γνωρίζουμε για τις αλλαγές που έρχονται

Γονικός έλεγχος στο Snapchat | Τι πρέπει να γνωρίζουμε για τις αλλαγές που έρχονται

by Businessmum.gr

Μετά από κινήσεις μεγάλων τεχνολογικών πλατφορμών για την καλύτερη προστασία των ανήλικων που χρησιμοποιούν τις πλατφόρμες, το Snapchat ετοιμάζεται να παρουσιάσει το δικό του σύνολο εργαλείων «οικογενειακής δέσμευσης» τους επόμενους μήνες. Ο διευθύνων σύμβουλος του Snapchat, Evan Spiegel, ανακοίνωσε τα καινούρια εργαλεία κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης στο συνέδριο WSJ Tech Live, όπου εξήγησε ότι το νέο προϊόν θα λειτουργήσει ουσιαστικά ως ένα οικογενειακό κέντρο που θα δίνει στους γονείς καλύτερη προβολή του τρόπου με τον οποίο οι έφηβοι χρησιμοποιούν την υπηρεσία του και παρέχουν ελέγχους απορρήτου.

Ο Spiegel τόνισε, την πιο ιδιωτική φύση του Snapchat ως εργαλείο επικοινωνίας με φίλους, σημειώνοντας ότι τα προφίλ χρηστών του Snapchat ήταν ήδη από προεπιλογή ιδιωτικά – κάτι που το διαφοροποιούσε από ορισμένους ανταγωνιστές μέχρι πρόσφατα. Ανέφερε το εξής: “Νομίζω ότι όλος ο τρόπος με τον οποίο κατασκευάζεται αυτή η υπηρεσία προάγει πραγματικά μια ασφαλή εμπειρία ανεξάρτητα από την ηλικία σας, αλλά ποτέ δεν προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας σε άτομα ηλικίας κάτω των 13 ετών”.

Πρόσθεσε πως το Snapchat εργάζεται τώρα για τη δημιουργία νέων δυνατοτήτων που θα επιτρέπουν στους γονείς να αισθάνονται πιο άνετα με την εφαρμογή. Ο Spiegel δήλωσε πως: “Δεν έχουμε ανακοινώσει ακόμη το όνομα αυτού του προϊόντος, αλλά έχουμε ουσιαστικά ένα οικογενειακό κέντρο, έτσι ώστε οι νέοι και οι γονείς τους να μπορούν να χρησιμοποιούν το Snapchat μαζί”. Αυτό το προϊόν θα δίνει στους γονείς τη δυνατότητα να γνωρίζουν με ποιους μπορεί να μιλούν οι έφηβοι στο Snapchat και ποιες είναι οι ρυθμίσεις απορρήτου τους, μεταξύ άλλων.

“Νομίζω ότι τουλάχιστον βοηθά στην έναρξη μιας συνομιλίας μεταξύ των νέων και των γονέων τους για το τι βιώνουν στην υπηρεσία μας”, είπε ο Spiegel. Αυτοί οι τύποι συνομιλιών μπορούν να είναι μια μαθησιακή εμπειρία τόσο για τους γονείς όσο και για τους εφήβους και μπορούν να δώσουν στους γονείς την ευκαιρία να καθοδηγήσουν τους εφήβους να ξεπεράσουν ορισμένες από τις δυσκολίες που προκύπτουν από τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης – όπως, για παράδειγμα, το πώς να αντιμετωπίσουν άβολες καταστάσεις, ή τι να κάνουν αν ένας άγνωστος επικοινωνεί μαζί σας

Η Snapchat από τον Ιούνιο είχε μοιραστεί με τους χρήστες της τη σκέψη για τη δημιουργία των νέων αυτών εργαλείων όταν οι γονείς που έχασαν τον γιο τους από υπερβολική δόση ναρκωτικών συνηγορούσαν τη συνεργασία της εταιρείας με εφαρμογές λογισμικού γονικού ελέγχου τρίτων. Εκείνη την εποχή, η εταιρεία της Snapchat είπε ότι ήταν προσεκτική σχετικά με την κοινή χρήση ιδιωτικών δεδομένων χρηστών και ότι εξετάζει την ανάπτυξη των δικών της γονικών ελέγχων, ως λύση. (Πρόσφατα, η εταιρεία κυκλοφόρησε εργαλεία για την καταπολέμηση των παράνομων πωλήσεων ναρκωτικών στο Snapchat για να αντιμετωπίσει αυτό το συγκεκριμένο ζήτημα).

Ο εκπρόσωπος του Snapchat επιβεβαίωσε ότι τα νέα εργαλεία “οικογενειακής δέσμευσης” θα συνδυάζουν τόσο ένα εκπαιδευτικό συστατικό όσο και εργαλεία που προορίζονται να χρησιμοποιηθούν από τους γονείς. Συγκεκριμένα ανέφερε: “Ο γενικός μας στόχος είναι να βοηθήσουμε, να εκπαιδεύσουμε και να ενδυναμώσουμε τους νέους να κάνουν τις σωστές επιλογές για να βελτιώσουν την ασφάλειά τους στο διαδίκτυο και να βοηθήσουμε τους γονείς να συνεργαστούν με τα παιδιά τους στην πλοήγηση στον ψηφιακό κόσμο. Όταν χτίζουμε νέα προϊόντα ή χαρακτηριστικά, προσπαθούμε να το κάνουμε με τρόπο που αντικατοπτρίζει τις φυσικές ανθρώπινες συμπεριφορές και σχέσεις – και τα γονικά εργαλεία που αναπτύσσουμε έχουν ως στόχο να δώσουν στους γονείς καλύτερες γνώσεις για να προστατεύσουν τα παιδιά τους, με τρόπους που δε θέτουν σε κίνδυνο το απόρρητο ή την ασφάλεια των δεδομένων τους και με τρόπους νομικά συμβατούς που προσφέρονται δωρεάν σε οικογένειες εντός του Snapchat”.

Η εταιρεία είπε ότι ανυπομονεί να κοινοποιήσει περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τα οικογενειακά εργαλεία. Ο γονικός έλεγχος θα είναι υπό την αρμοδιότητα της νέας επικεφαλής της πλατφόρμας ασφάλειας της Snapchat, Jacqueline Beauchare, η οποία εντάχθηκε πρόσφατα στην εταιρεία από τη Microsoft, όπου είχε υπηρετήσει ως επικεφαλής της διαδικτυακής ασφάλειας. Η πρόσληψή της έρχεται σε μια εποχή που ο ρυθμιστικός έλεγχος των εταιρειών κοινωνικών μέσων μαζικής ενημέρωσης και της Big Tech, έχει ενταθεί. 

Καθώς οι νομοθέτες των ΗΠΑ εξετάζουν τη νομοθεσία που απαιτεί από τις εταιρείες τεχνολογίας να εφαρμόζουν νέα μέτρα για την καλύτερη προστασία των ανηλίκων στις υπηρεσίες τους, οι εταιρείες τεχνολογίας προσπαθούν να προλάβουν την επερχόμενη καταστολή, εφαρμόζοντας τις δικές τους ερμηνείες για αυτούς τους κανόνες τώρα. Ήδη, πολλές από τις κορυφαίες πλατφόρμες τεχνολογίας που χρησιμοποιούνται από εφήβους έχουν εφαρμόσει γονικό έλεγχο ή έχουν προσαρμόσει τις προεπιλεγμένες ρυθμίσεις τους για να είναι πιο ιδιωτικές ή και τα δύο. Το TikTok, για παράδειγμα, έχοντας μόλις επιβάλει πρόστιμο πολλών εκατομμυρίων για τις παραβιάσεις της ιδιωτικής ζωής των παιδιών, πρωτοστάτησε με την εισαγωγή της λειτουργίας “Family Safety Mode” το 2020. Αυτά τα εργαλεία έγιναν παγκοσμίως διαθέσιμα την άνοιξη του 2020. Στη συνέχεια, στις αρχές του 2021, το TikTok ανακοίνωσε ότι θα αλλάξει τις ρυθμίσεις απορρήτου και τις προεπιλογές για όλους τους χρήστες κάτω των 18 ετών. Τον Μάρτιο, το Instagram λάνσαρε νέα δικά του εργαλεία ασφαλείας για έφηβους και στη συνέχεια άλλαξε τις προεπιλεγμένες ρυθμίσεις για ανηλίκους, εκτός από τον περιορισμό της στόχευσης διαφημίσεων. Η Google ξεκίνησε νέους γονικούς ελέγχους στο YouTube τον Φεβρουάριο και στη συνέχεια αύξησε περαιτέρω την προστασία της στην αναζήτηση, στο YouTube και σε άλλες πλατφόρμες τον Αύγουστο. Αυτό περιελάμβανε επίσης την ιδιωτικοποίηση των προεπιλεγμένων ρυθμίσεων και τον περιορισμό της στόχευσης διαφημίσεων. 

Η Snapchat πάντως δεν είχε κάνει παρόμοιες κινήσεις, παρά το γεγονός ότι η εταιρεία διαφημίζει τακτικά πόσο η εφαρμογή της χρησιμοποιείται από τους νέους. Η Snapchat λέει ότι η εφαρμογή της αγγίζει το 90% των ηλικιών 13 έως 24 ετών στις ΗΠΑ, ποσοστό που παρέμεινε αρκετά σταθερό τα τελευταία χρόνια. Η εταιρεία, ωστόσο, δεν είναι αντίθετη με την ιδέα πρόσθετων εργαλείων στον τομέα της προστασίας. Ο Spiegel, όπως και άλλοι τεχνικοί έχουν συμφωνήσει, πως κάποιος κανονισμός μπορεί να είναι απαραίτητος, αλλά προειδοποίησε ότι η ρύθμιση δεν είναι πανάκεια για τα δεινά που έχει προκαλέσει η Big Tech. 

“Πιστεύω ότι το σημαντικό σημείο που πρέπει να επισημανθεί είναι ότι η ρύθμιση δεν υποκαθιστά την ηθική ευθύνη και τις επιχειρηματικές πρακτικές που υποστηρίζουν την υγεία και την ευημερία της κοινότητάς. Επομένως, νομίζω ότι η ρύθμιση σίγουρα μπορεί να είναι απαραίτητη σε ορισμένους από αυτούς τους τομείς – σε άλλες χώρες έχουν κάνει ήδη βήματα προς αυτήν την κατεύθυνση – αλλά και πάλι, εάν οι επιχειρήσεις δεν προωθήσουν την πρόληψη για την υγεία και την ευημερία της κοινότητάς τους, οι ρυθμιστικές αρχές θα έχουν το προβάδισμα” δήλωσε ο Spiegel. 

Πηγή: csii.gr 

Καλώς ήλθατε 👋

Εγγραφείτε για να λαμβάνετε εκπληκτικό περιεχόμενο στα εισερχόμενά σας, κάθε εβδομάδα.

We don’t spam! Read our privacy policy for more info.

Related Posts