fbpx
Home BEAUTY & FITNESS Μπορώ να είμαι vegan και να είμαι υγιής;

Μπορώ να είμαι vegan και να είμαι υγιής;

Vegan απο άποψη;

Πολλές έρευνες έχουν δείξει πως μια χορτοφαγική διατροφή μπορεί να είναι 100% ισορροπημένη και να έχει τεράστια οφέλη για την υγεία μας. Μια μελέτη μάλιστα, που δημοσιεύθηκε πρόσφατα στο Journal of American College of Cardiology έδειξε ότι μια χορτοφαγικη διατροφή είναι καλύτερη για την υγεία της καρδιάς, σε σχέση με μια διατροφή που περιέχει κρέας ,όμως θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτική η κατανάλωση επεξεργασμένων τροφών και υδατανθράκων, γλυκών, λευκών ψωμιών, ρυζιών καθώς οι τροφές αυτές αυξάνουν την ανοχής στην ινσουλίνη και ταυτόχρονα αυξάνουν τον κίνδυνο για εμφάνιση διαβήτη και τριγλυκεριδίων.

Θα πρέπει να γνωρίζουμε επίσης πως οι ζωικές πρωτεΐνες θεωρούνται υψηλής βιολογικής αξίας και ο οργανισμός απο τα 20 βασικά αμινοξέα μπορεί να παράγει μόνο τα 11 ,τα υπόλοιπα τα παίρνει απο τη διατροφή. Επομένως για την εύρυθμη λειτουργία του θα πρέπει να βρει άξιους αντικαταστάτες του κρέατος,του ψαριού και των γαλακτοκομικών.

Έτσι ΑΝΤΙ ΤΟΥ ΚΡΕΑΤΟΣ προσθέτουμε στη διατροφή μας:

  • ΟΣΠΡΙΑ(φασόλια,φακές,φάβα,ρεβύθια)
  • ΞΗΡΟΥΣ ΚΑΡΠΟΥΣ
  • ΚΙΝΟΑ
  • ΣΟΓΙΑ και προϊόντα σόγιας όπως τοΤΟΦΟΥ. Η ΣΟΓΙΑ είναι πρωτεΐνη φυτικής προέλευσης που απορροφάται εύκολα απο τον οργανισμό και έχει υγιεινά λιπαρά. 1 φλιτζάνι σόγιας ή τοφου = 90 γρ.κρεατος.

ΑΝΤΙ ΤΩΝ ΨΑΡΙΩΝ για να αποφύγουμε την έλλειψη Ω3 βάζουμε στη διατροφή μας:

  • ΛΙΝΑΡΟΣΠΟΡΟ
  • ΚΑΡΥΔΙΑ
  • ΑΒΟΚΑΝΤΟ
  • ΣΟΓΙΑ.

Είναι σημαντικό επίσης να ξέρουμε πως ο σίδηρος(πολύ σημαντικό ιχνοστοιχείο) απορροφάται δύσκολα απο τις φυτικές πηγές γι αυτό θα πρέπει να αυξήσουμε την κατανάλωση οσπρίων(κυρίως φακές), σπόρων (ηλιόσπορο,κολοκυθοσπορο) και πράσινων λαχανικών τα οποία συνδυάζοντάς τα με βιταμίνη C εχουμε τη μέγιστη απορρόφηση του. 7 αντιστοιχίες φυτικών τροφών σε πρωτεΐνη ▪️1/2 φλιτζάνι φυστικια➡️ 18 γράμ. πρωτεΐνης ▪️2 κ.σουπας φυςτικοβούτυρο ➡️ 8 γραμ.πρωτεΐνη ▪️1 φλιτζάνι κινοα μαγειρεμένη ➡️ 8 γρ. πρωτεΐνη ▪️1 φλιτζάνι φακές μαγειρεμένες ➡️ 18 γρ.πρωτεΐνη ▪️1 φλιτζάνι κάστανο ρύζι μαγειρεμένο ➡️ 5 γρ.πρωτεΐνη ▪️1 φλιτζάνι φασόλια σόγιας ➡️ 22 γραμ.πρωτεΐνη ▪️1 φλιτζάνι tofu ➡️ 20 γραμ. πρωτεΐνη.

Μια μετάβαση απο μια διατροφή με κρέας σε χορτοφαγικη, ασφαλώς θα πρέπει να γίνεται σταδιακά και ομαλά και δε θα πρέπει να ξεχνάμε τα φρούτα και τα λαχανικά να τα καταναλώνουμε σε καθημερινή βάση στο διαιτολόγιο μας!

Related Posts

Leave a Comment