Home BEAUTY & FITNESSDIET 3 είδη σπόρων με υψηλή διατροφική αξία!

3 είδη σπόρων με υψηλή διατροφική αξία!

1.ΣΠΟΡΟΙ CHIA Το superfood των αρχαίων. Ένα φυτό πλούσιο σε Ω3 λιπαρά οξέα, πρωτεΐνες και φυτικές ίνες καθώς επίσης βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά. Τα Ω3 έχουν ευεργετική δράση για την υγεία της καρδιάς και σε συνδυασμό με το λινολεικο οξύ που περιέχουν, τις φυτικές ίνες και τα αντιοξειδωτικά αυξάνουν τα επίπεδα HDL και μειώνουν τα τριγλυκερίδια και την LDL χοληστερόλης. Επίσης καταπολεμούν τη χρόνια φλεγμονή και έχουν συσχετιστεί με την καλή υγεία εγκεφάλου και νευρικού συστήματος. Επιπλεον, συμβάλλουν στην ισορροπία επιπέδων σακχάρου στο αίμα και στην καλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος. Εξαιρετική τροφή για όσους γυμνάζονται ή αθλητές καθώς αποτελούν ένα δυνατό συμπλήρωμα διατροφής αφού αυξάνουν την αντοχή με φυσικό τρόπο, κρατούν το σώμα ενυδατωμένο και τους ηλεκτρολύτες σε ισορροπία.

2.ΛΙΝΑΡΟΣΠΟΡΟΣ Οι σπόροι λιναρίου τοποθετούνται χρονικά στην αρχαιότητα Εξαιρετική πηγή Ω3 λιπαρών οξέων φυτικής προέλευσης. Περιέχουν επίσης ισχυρές αντιοξειδωτικές ιδιότητες λόγω μιας ομάδας θρεπτικών ουσιών που περιέχουν και ονομάζονται λιγνάνες. Είναι πλούσια πηγή φυτικών ινών και περιέχει 2 τύπους διαιτητικών ινών -διαλυτών και αδιάλυτων- γεγονός που βοηθάει στον καλύτερη λειτουργία του πεπτικού και γαστρεντερικού και στη μείωση των επιπέδων χοληστερόλης. Οι σπόροι λιναριού περιέχουν επίσης βιταμίνη Ε και ασβέστιο. Εξαιρετική επιλογή για χορτοφάγους διότι είναι μεγάλη πηγή φυτικής πρωτεΐνης που είναι πλούσια σε 3 βασικά αμινοξέα: αργινίνη, ασπαρτικό οξύ και γλουταμινικό οξύ. Τέλος, μπορεί να ρυθμίσει το σάκχαρο και την αρτηριακή πίεση καθώς έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε νάτριο.

3.ΗΛΙΟΣΠΟΡΟΣ Ένα εξίσου σημαντικό τρόφιμο στην κατηγορία των σπόρων με υψηλή διατροφική αξία. Τεράστια πηγή μαγνήσιου, το οποίο βοηθά στον έλεγχο του νευρικού και μυϊκού τόνου και η έλλειψη του σχετίζεται με κόπωση, κράμπες, ημικρανίες και νευρικότητα. Ο ηλιόσπορος μειώνει τη χοληστερόλη λόγω των φυτοστερολών που περιέχει και των μονοακόρεστων και πολυακόρεστων λιπαρών οξέων. Επίσης λόγω της βιταμίνης Ε που περιέχει έχει τεράστια αντιφλεγμονώδη και αντιοξειδωτική δράση καθώς εξουδετερώνει τις ελεύθερες ρίζες που οδηγούν σε φλεγμονές. Τέλος, περιέχει πολλά ιχνοστοιχεία όπως σίδηρο, μαγνήσιο, φώσφορο, βιταμίνες, φυλλικό οξύ και σελήνιο που, βάση μελετών, το τελευταίο σχετίζεται με μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου.

Εντάξτε τα 3 αυτά superfood των αρχαίων στη διατροφή σας, στις σαλάτες, στο γιαούρτι, στο πρωινό σας ή και ως σνακ και ευεργετηθείτε από τις εξαιρετικές ιδιότητες τους.

Related Posts

Leave a Comment