fbpx
Home BEAUTIFUL YOU DIET | Γιατί “κολλάει” η ζυγαριά μας; 6 αιτίες και πώς θα τις αντιμετωπίσουμε

DIET | Γιατί “κολλάει” η ζυγαριά μας; 6 αιτίες και πώς θα τις αντιμετωπίσουμε

Πολλές φορές ενώ έχουμε ξεκινήσει μια προσπάθεια προσεκτικής διατροφής, βλέπουμε τη ζυγαριά μας να “κολλάει”. Ενώ κάνουμε αυτό που πρέπει, ο δείκτης, εκεί, μένει για μέρες σταθερός. Πού μπορεί να οφείλεται αυτό και τι πραγματικά γίνεται λάθος;

Αρχικά, θα πρέπει να έχουμε πάντα κατά νου πως η ένδειξη της μέτρησης απεικονίζει την κατάσταση τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή και μπορεί να μεταβληθεί στο άμεσο χρονικό διάστημα.

Επίσης, τα υγρά του σώματός μας καθημερινά μεταβάλλονται, κι έτσι μια καθημερινή μέτρηση στη ζυγαριά προφανώς δεν είναι αξιόπιστη.

Για να έχουμε μια πιο ξεκάθαρη εικόνα συνιστούμε η μέτρηση να γίνεται σταθερά συγκεκριμένη μέρα μια φορά την εβδομάδα, νωρίς το πρωί πριν το πρωινό μας γεύμα.

Ας δούμε τις 6 αιτίες που κάνουν τη ζυγαριά μας να «κολλάει»:

1.Άστατα και ακανόνιστα γεύματα

Ακολουθώντας πάντα ένα διατροφικό μοντέλο που βασίζεται στη μεσογειακή διατροφή, με 5-6 γεύματα ημερησίως, θα πρέπει να τηρούμε τα 3ωρα περίπου μεσοδιαστήματα. Αν τα γεύματά μας είναι ακανόνιστα και υπάρχει ενδιάμεσο άστατο τσιμπολόγημα, αποδιοργανώνεται ο μεταβολισμός και διαπιστώνεται και υπερκατανάλωση θερμίδων.

2.Παράλειψη γευμάτων

Παραλείπουμε γεύματα με τη σκέψη ότι θα χάσουμε περισσότερο βάρος. Έτσι όμως συμβαίνει το αντίθετο διότι αφενός η θερμογένεση που γίνεται κατά τη διάρκεια της πέψης καίει θερμίδες (οπότε, άλλο 2 γεύματα και άλλο 5) και αφετέρου ο οργανισμός σε συνθήκες στρες, όπως είναι μια υποθερμιδική δίαιτα, κρατάει λίπος για τις δύσκολες ώρες.

3.Έλλειψη νερού

Ιδανικά θα πρέπει να καταναλώνουμε 1,5 -2 λίτρα νερού/υγρών καθημερινά, που μπορεί να είναι νερό, πράσινο τσάι, φυσικοί χυμοί. Αν αυτό δεν συμβαίνει, τότε και ο μεταβολισμός μπλοκάρει και η ζυγαριά, και επιπλέον νιώθουμε μια μόνιμη κόπωση και ατονία.

4.Ορμόνες

Είναι κάποιες μέρες μέσα στον μήνα που οι ορμόνες κάνουν πάρτι! Κατά τη διάρκεια περιόδου ή και κατά την ωορρηξία σίγουρα η ζυγαριά θα είναι κολλημένη, ωστόσο αν υπάρχουν πιο μόνιμες ορμονικές διαταραχές μπορεί και αυτό να επηρεάσει τη μέτρηση.

5.Κατακράτηση υγρών

Αυτό μπορεί να οφείλεται είτε σε γαστρεντερικές διαταραχές, σε δυσπεψία, σε φούσκωμα-πρήξιμο είτε σε δυσκοιλιότητα. Απόφυγε την υπερβολική κατανάλωση υδατανθράκων και λιπαρών, και ζήτησε τη βοήθεια ειδικού αν το πρόβλημα συνεχίζεται.

6.Έναρξη άσκησης

Όταν ξεκινάμε μια άσκηση, κυρίως μυϊκής ενδυνάμωσης, έχουμε παρατηρήσει πως όντως τον πρώτο καιρό η ζυγαριά «κολλάει». Αυτό συμβαίνει γιατί υπάρχει μια τροποποίηση της σύστασης του σώματος με αύξηση του μυϊκού ιστού ο οποίος ζυγίζει. Αυτή η αιτία είναι η μόνη που δεν θα πρέπει να μας προβληματίσει καθώς περνώντας ο καιρός θα μειώνεται το λίπος, θα αυξάνεται η μυϊκή μας μάζα, και αυτό κάποια στιγμή θα φανεί και στη ζυγαριά.

Ωστόσο, θα πρέπει πάντα να θυμόμαστε πως για μια ολοκληρωμένη εικόνα της σωματικής μας σύστασης, μια μέτρηση με τη ζυγαριά δεν φτάνει. Μια αναλυτική βιομέτρηση από κάποιον ειδικό, όπου θα έχουμε αναλυτική εικόνα λιπώδους μάζας, μυϊκής μάζας, ποσοστό νερού κ.λπ. αποτελεί αναγκαιότητα.

close

Καλώς ήλθατε 👋

Εγγραφείτε για να λαμβάνετε εκπληκτικό περιεχόμενο στα εισερχόμενά σας, κάθε εβδομάδα.

We don’t spam! Read our privacy policy for more info.

Related Posts

Leave a Comment